|
Post by Rehtori on Feb 28, 2018 8:16:19 GMT
Tie Tähtiin starttaa ensimmäisellä osakilpailulla Saariston hevosopistolla. Kilpailut järjestetään sunnuntaina 18.3.2018 hevosopiston maneesilla. Hevosopistolle voi saapua jo aiemmin, majoitus opiskelijoille tarkoitetuissa kylämökeissä. Hevosille löytyy tilaa talleistamme. Kisapäivä:Kisat starttaavat klo 12 ja alkavat easy-tason luokasta. Lämmittely tapahtuu ulkokentällä (5) ja kisasuoritukset maneesissa (1). Maneesin parvella kahvila, josta kisoja voi myös seurata. Lauantai- ja sunnuntai-iltoina Sködbyn pubissa ruokaa, tanssia ja tunnelmallista menoa! Luokat:1. helppo C, taitotaso easy 2. helppo B, taitotaso medium 3. helppo A, taitotaso hard Osallitsuminen Tie tähtiin 2018 - ohjeiden mukaan. Jälki-ilmoittautuminen viimeistään 17.3.2018 tähän topikkiin muodossa: Ratsastajan nimi - <a href="osoite"> Hevosen nimi </a> Valmennusten järjestäjä ilmoittaa lisäarvat viimeistään 17.3.2018 tähän topikkiin. Kisapäivän tuotokset myös 17.3.2018 mennessä tähäntopikkiin.
Pisteytys ja palkinnot Pisteytys Tie tähtiin-sääntöjen mukaan. Luokan 1-6 sijoittuneille ruusukkeet (tallennathan omalle kuvapalvelimelle): Osallistujat + lisäarvat 1. helppo C, taitotaso easy, 21 osallistujaaMarcus L. - Tadeo v.d. Zelos 2 Valo Ojanne - Rosalie LiisiGang Hu - Bucephalos 1 Vivienne Blankley - Austria, Auburn Estate 2+2+1 Karl Rajaniemi - Aafje, Hallava 3+3 Eevi-Sofia - Halcyone, Hallava 2 Lily - Loki, Hallava Ade - Oldstone Rockstar, Hallava Sarianna Pessi - Cosini, Seppele Pyry Kallio - Suvitaika, Seppele 1+1+1 Robert Harrington - Harriet V, Seppele Milla Kaarina Linna - Agnetha 'If, Seppele Linnea Kaarna - Deadline, Seppele Alviina Herrala - Lazur Sov, Seppele 2+2+2+2 Crimis - JB Sgraffito, Hukkasuo Emily - A.D. Pony Theater, Hukkasuo Emilia - Lanselot, Hukkasuo Zaida - Fight For Flash , Lehtovaaran Ratsutila 3 Cassandra - Casse Noisette , Lehtovaaran Ratsutila 3 Sabina Bellow - Hämäräpelko , Lehtovaaran Ratsutila Kim Seong-Min - Yläkokon Hukatar , Yläkokko 2. helppo B, taitotaso medium, 28 osallistujaaMaisa Ojanne - PP’s MegaraIlya Malikov - Babyblues 3 Nita Merisalo - Audrey v. Helmwald, Auburn Estate 2+2+2 Julia Luoti - Valerie, Auburn Estate 1+2+2+1 Minka Aavikko - Tepehkiiha, Auburn Estate 2+2 Ellen Nylund - Cork’s Meidhir, Auburn Estate 1 Seela - Emma’s Melina, Hallava Ohto - Nikita Nor, Hallava Akira - Avalon, Hallava 2 Jonna - Kadon Illuusio 2+2 Mistel Mattelson - Välinpitämätön, Seppele 1 Emily Daukes - Kurbus, Seppele 1 Hantsu - Holy Secret, Hukkasuo 1 Veronica Berg - Sõladane , Lehtovaaran Ratsutila 3 Jenni Laitela - Rocked Steady , Lehtovaaran Ratsutila Fanni - Douple Trouble , Lehtovaaran Ratsutila Emilia - Silent Eternity , Lehtovaaran Ratsutila Iiris - Snow Rose , Lehtovaaran Ratsutila Aleksandra Rantakoivu - Kevät Juuli , Lehtovaaran Ratsutila 1 Kookos - Orange Wood’s Ashrikk , Lehtovaaran Ratsutila Maria Lappalainen - Duren Lawine , Lehtovaaran Ratsutila 1 Nicolas Gaillard - Alloverdaplace Caramel Rewa 2 Calandre Bellefeuille - Jään Lilja 2 Merida Kajankoski - P.P. Kiri-Kurre , Yläkokko 1 Milja Kajankoski - Feuerhof Ramino , Yläkokko 2 Nelly Svensson - Roll It Up J , Yläkokko 1 Sandra Ahl - Walt’s NawfedTeemu Linkomaa - Delicate Tarascada 3. helppo A, taitotaso hard, 9 osallistujaaInna Paakkanen - Banana Mania, Auburn Estate 2+2+2+2 Henry - Hallavan Vaniljakahvi, Hallava 1+2 Elli Petäjistö - Cloudgazer, Seppele 1 Stella Sundén - Betume, Seppele 1+2 Fiia Vierre - Étonnant, Seppele 2+1+2+1 Salma Stjärndahl - Bonnie KN, Seppele Kei - Tkachyov, Hukkasuo Patrick Brault - Sumetron Sinvatti 2 Lydia Tuuliluoto - Kheops , Yläkokko 1 Tulokset - tekeillä! 1. helppo C, taitotaso easy1. Karl Rajaniemi - Aafje, Hallava 16p + ruusuke 2. Sabina Bellow - Hämäräpelko , Lehtovaaran Ratsutila 12p + ruusuke 3. Lily - Loki, Hallava 8p + ruusuke 4. Alviina Herrala - Lazur Sov, Seppele 5p + ruusuke 5. Emilia - Lanselot, Hukkasuo 3p + ruusuke 6. Milla Kaarina Linna - Agnetha 'If, Seppele 1p + ruusuke7. Robert Harrington - Harriet V, Seppele 1p8. Ade - Oldstone Rockstar, Hallava 1p9. Zaida - Fight For Flash , Lehtovaaran Ratsutila 1p10. Crimis - JB Sgraffito, Hukkasuo 1p11. Vivienne Blankley - Austria, Auburn Estate 1p12. Marcus L. - Tadeo v.d. Zelos 1p13. Cassandra - Casse Noisette , Lehtovaaran Ratsutila 1p14. Gang Hu - Bucephalos 1p15. Eevi-Sofia - Halcyone, Hallava 1p16. Pyry Kallio - Suvitaika, Seppele 1p17. Sarianna Pessi - Cosini, Seppele 1p18. Linnea Kaarna - Deadline, Seppele 1p19. Kim Seong-Min - Yläkokon Hukatar , Yläkokko 1p20. Valo Ojanne - Rosalie Liisi 1p21. Emily - A.D. Pony Theater, Hukkasuo 1p 2. helppo B, taitotaso medium1. Jonna - Kadon Illuusio 16p + ruusuke 2. Sandra Ahl - Walt’s Nawfed 12p + ruusuke 3. Calandre Bellefeuille - Jään Lilja 8p + ruusuke 4. Iiris - Snow Rose , Lehtovaaran Ratsutila 5p + ruusuke 5. Maria Lappalainen - Duren Lawine , Lehtovaaran Ratsutila 3p + ruusuke 6. Veronica Berg - Sõladane , Lehtovaaran Ratsutila 1p + ruusuke7. Nita Merisalo - Audrey v. Helmwald, Auburn Estate 1p8. Minka Aavikko - Tepehkiiha, Auburn Estate 1p9. Fanni - Douple Trouble , Lehtovaaran Ratsutila 1p10. Mistel Mattelson - Välinpitämätön, Seppele 1p11. Maisa Ojanne - PP’s Megara 1p12. Julia Luoti - Valerie, Auburn Estate 1p13. Ilya Malikov - Babyblues 1p14. Ohto - Nikita Nor, Hallava 1p15. Emily Daukes - Kurbus, Seppele 1p16. Merida Kajankoski - P.P. Kiri-Kurre , Yläkokko 1p17. Jenni Laitela - Rocked Steady , Lehtovaaran Ratsutila 1p18. Emilia - Silent Eternity , Lehtovaaran Ratsutila 1p19. Milja Kajankoski - Feuerhof Ramino , Yläkokko 1p20. Kookos - Orange Wood’s Ashrikk , Lehtovaaran Ratsutila 1p21. Akira - Avalon, Hallava 1p22. Hantsu - Holy Secret, Hukkasuo 1p23. Ellen Nylund - Cork’s Meidhir, Auburn Estate 1p24. Nelly Svensson - Roll It Up J , Yläkokko 1p25. Nicolas Gaillard - Alloverdaplace Caramel Rewa 1p26. Aleksandra Rantakoivu - Kevät Juuli , Lehtovaaran Ratsutila 1p27. Seela - Emma’s Melina, Hallava 1p28. Teemu Linkomaa - Delicate Tarascada 1p 3. helppo A, taitotaso hard 1. Lydia Tuuliluoto - Kheops , Yläkokko 16p + ruusuke 2. Kei - Tkachyov, Hukkasuo 12p + ruusuke 3. Inna Paakkanen - Banana Mania, Auburn Estate 8p + ruusuke 4. Fiia Vierre - Étonnant, Seppele 5p + ruusuke 5. Patrick Brault - Sumetron Sinvatti 3p + ruusuke 6. Stella Sundén - Betume, Seppele 1p + ruusuke7. Elli Petäjistö - Cloudgazer, Seppele 1p8. Henry - Hallavan Vaniljakahvi, Hallava 1p9. Salma Stjärndahl - Bonnie KN, Seppele 1p
|
|
|
Post by Henry Hallavasta on Mar 9, 2018 20:22:12 GMT
Henry - Hallavan vaniljakahvi luokka 3. kisapäivän tuotos
|
|
Maria Lappalainen, Lehtovaara
Guest
|
Post by Maria Lappalainen, Lehtovaara on Mar 15, 2018 22:08:40 GMT
Hah toivottavasti tulin oikeaan paikkaan! Maria Lappalainen - Duren Lawine Luokka 2. Helppo B Kisapäivänä
|
|
Maria Lappalainen, Lehtovaara
Guest
|
Post by Maria Lappalainen, Lehtovaara on Mar 16, 2018 6:32:39 GMT
// Liitteenä aiempaan viestiin
|
|
lynn
New Member
|
Post by lynn on Mar 16, 2018 6:36:58 GMT
Alviina Herrala & Lazur SOV, kilpailupäivän tuotos (561 sanaa): Voi jukra. Jännitti, hirvitti, pelotti, kiukutti, turhautti, pissatti, kauhistutti. Kisapäivän tuntomerkkejä! Mun hurja ja ratsastuskisoissa tyypillisesti aika epärealistinen voitontahtoni se vain kuohui yli ja räjähti epämääräiseksi tunnemylläkäksi. Alakoulun yleisurheilukisoissakin mä sain joskus ihka-aidon hermoromahduksen, kun mun suunnittelema pellehyppy meni mönkään (tiedättehän, pellehypyssä kilpailivat ne oppilaat, jotka olivat liian pieniä hypätäkseen varsinaisesti korkeutta). Uimakisoissa mä lopetin uimisen kesken ja esitin, että mulle tuli kramppi reiteen, kun hoksasin, että tulisin vasta neljänneksi omassa viiden uimarin erässäni.
Sellainen mä olin. Inhosin häviämistä, ja vaikka mulla ei olisi ollut mitään edellytyksiä voittaa, mä haaveilin siitä silti.
Mun tähänastisen elämäni kohokohtia oli ollut se, kun me Lemonin kanssa kilpailtiin vuoden 2016 ratsastuskoulumestaruuksissa. Me pärjättiin esteillä hirmuisen hyvin! Meistä tuli lopulta estemestareita. Mä vaalin sitä muistoa kuin suurinta ja arvokkainta ja herkästi särkyvää aarrettani.
Lemonin kanssa hypääminen oli sujunut niin vaivattomasti. Seuraavana vuonna mä olinkin sitten kilpaillut ensimmäistä kertaa Lassella, ja mitenkö meni? Umpisurkeasti. Me ei päästy finaalin toiselle kierrokselle kummassakaan lajissa. Suolaa haavoihin heitti Daniel, joka ryösti mun Lasseni opettajien omaan mittelöön. Siinä missä mä ja Lasse oltiin neljänneksi viimeisiä HELPOSSA CEESSÄ, Daniel hurautti samalla hevosella voittoon vaativa B -tasolla. Niiden prosentit oli jotain yli 75, ja mä murjotin, kun ne ilakoi kunniakierroksella. Mä en mitenkään voinut laittaa mun ja Lassen huonoa sijoitusta hevosen piikkiin, koska nythän kaikki näki, miten hyvä se oli toisen ratsastajan kanssa.
Jotenkin mä toivoin tänäänkin, että mulla olisi korkealle koulutetun ja hienoliikkeisen Lassen sijaan ratsuna ex-ravurilämppäri Lemon. Tai oikeastaan kuka tahansa sellainen hevonen, jonka kanssa voisi häntäpäähän sijoittuessaan vain kohauttaa olkiaan ja todeta, että tämmöistä tää on, kun hevonen ei osaa paljon mitään tai ei edes laukkaa kolmitahtisesti.
Ei kuitenkaan auttanut toivoa mahdottomia. Mä olin nyt Lassen hoitaja, ja sillä mä olin näihin kisoihin ilmoittautunut. Se ei muuttuisi sen huonommaksi hevoseksi, vaikka mä miten rukoilisin.
Jos mä olisin osannut, olisin muuttanut ajattelutapaani. Olisin ajatellut kauniita aatoksia. Esimerkiksi: 1) Lasse oli hyvä hevonen, ja siten mulla oli sen puolesta kaikki mahdollisuudet menestykseen. Mun ei kuitenkaan tarvinnut voittaa vain koska hevonen olisi siihen pystynyt, koska me oltiin täällä ratsukkona. 2) Kilpailutilanne oli myös oppimisitilanne. 3) Me oltiin valmentauduttu niin ahkerasti, että jotakin kehitystä oli väkisinkin tapahtunut. Meitä olivat valmentaneet Anne Seppeleessä, Isabella Sokka Auburnin kartanolla ja Henry Sääri (hah) juuri edellisenä päivänä täällä Saaristossa. Jos mä jatkaisin treenaamista näin ahkerasti, jossakin kohti mun täytyisi huomata, että mä olin oppinut jotakin.
Kauniiden aatosten sijaan mä keskityin hallitsemaan jännityksestä johtuvaa tutinaa ja mulkoilin muita kilpailijoita. Mä myönnän auliisti, että toivoin heille kaikille pelkkää epäonnea. Ei tietenkään mitään vakavaa, sellaista kuin vaikkapa paha onnettomuus. Niin hirveä ihminen mäkään en ollut, että olisin hinkunut päästä näkemään kumoonratsastuksia, pillastuneita hevosia ja satulasta suistuneita ratsastajia. Olin kuitenkin riittävän kilpailuhenkinen toivoakseni, että ehkä muiden hevoset olisivat juuri tänään poikkeuksellisen jännittyneitä. Tai että ratsastajat unohtaisivat ohjelman.
Apua. Ohjelma. Se piti muistaa ulkoa. Muistinko mä? Ehtisinkö vielä opetella?
Pyry sattui kävelemään mun ohitseni juuri sopivalla hetkellä. Mä olin juuri parhaillani korjaamassa yhtä Lassen leteistä, ja kun näin tallityöntekijän vilahtavan silmäkulmassa, huikkasin: "Pyry hei! Odota." "Mhäh?" miekkonen äännähti ja pysähtyi ihmettelemään, mitä mä siltä oikein halusin? "Muistathan sä varmasti ohjelman?" kysyin ja olin onnellinen omasta viekkaudestani. "... kai? Toivottavasti?" "Mä olen just nyt sun paras ystäväsi ikinä. Alapa luetella tehtäviä, niin mä tarkistan, että sä muistat sen ohjelman kokonaan", lupasin lipevästi.
Niin Pyry ryhtyi kertaamaan kouluohjelmaa, ja sitä mukaan kun se luetteli tehtäviä, mä painoin ne mieleen. Kyllä tiimityö oli sitten mukavaa!
|
|
|
Post by Yläkokko on Mar 16, 2018 8:22:23 GMT
Parivalmennus 13.3Helppo BMerida Kajankoski - P.P Kiri-Kurre 1 lisäarpaNelly Svensson - Roll It Up J 1 lisäarpa
Julia Luoti - Valerie 1 lisäarpa
Jonna - Kadon Illuusio 2 lisäarpaaHelppo ALydia Tuuliluoto - Kheops 1 lisäarpa
|
|
|
Post by Zaida, Lehtovaara on Mar 16, 2018 14:54:47 GMT
Zaida - Fight for Flash luokka 1. helppo C kisapäivästä kuva + yli 500-sanainen tarina "Kultapieni, mä lupaan sitten valmistautua seuraavaan osakilpailuun paremmin", lepertelin Fosselle samalla kun mä yritin vääntää ponin takkuiseen harjaan edes jonkinmoisia sykeröitä. Joskus pari vuotta sitten ratsuharjaisella opetusponilla tämä oli ollut paljon helpompaa! Nyt kaikista leteistä tuli löysiä ja hapsottavia, vaikka olinkin yrittänyt säästää aikaa jättämällä hännän ja otsiksen auki. Letit piti tehdä nyt valmiiksi, sillä Lehtiksen poppoo oli lähdössä kisapaikalle vasta kilpailupäivän aamuna - eli siis tänään. Fosse näytti ottavan asian rennosti sen lepuuttaessa turpaansa ruokakuppiaan vasten ja pöhistessä hiljaisesti. "Ponit pitää olla vartin päästä valmiina!" kuului Vertsun huuto ulko-ovelta. Kunpa Fosse vain luottaisi muhun edes sen verran, että selvittäisiin rata kunnialla loppuun. Ponin karva oli suittu kiiltävämpääkin kiiltäväksi ja yhtä lailla puunatut ponisatula ja -suitset oli jo pakattu autoon. Valkoisesta huovasta olin erityisen ylpeä - mä olin ihan itse hankkinut sen juuri tätä kilpailua varten! "Tarttetko apua?" Iiris oli ilmestynyt Ruusan karsinasta ovelle norkoilemaan. Hänen naamalleen oli piirtynyt salaperäinen virnistys. "Ruusa oli onnistunu yön aikana avaamaan sen letit, joten me mennään nyt harja auki, mutta tarttetsä noiden kanssa apua?" Iiris selitti samalla käsillään joka suuntaan viuhtoen. Iiris oli tullut tänään myöhemmin tallille letitettyään Ruusan jo eilen, mutta suunnitelma oli ilmeisesti ajautunut karille ponin kihnutettua lettejään oikein olan takaa kaltereita vasten. "Joo, jos sä teet nää loppuun?" virnistin. Iiris oli selvästi hyvä letittämään, olinhan mä nyt nähnyt eilen tytön taidonnäytteen Ruusan harjassa. Nappasin karsinan ulkopuolelta fleecepintelit ja patjat niihin, aloittaen kietomaan ensimmäistä rullaa Fossen karvaiseen etujalkaan. "Äh, ei tää oo yhtään sen helpompaa!" huokaisin, kun pinteli jäi taas löysäksi, jolloin jouduin purkamaan sen kokonaan. Pienimmille poneille kun ei ollut kuljetussuojia, niin "jouduttiin" sitten käyttämään pinteleitä. "Letit valmiina!" Iiris hihkaisi juuri kun mä olin saanut viimeisenkin pintelin laitettua. Kuinka hienosti blondi osasikaan letittää - jokainen sykerö oli siisti ja napakka. "Eikä, kiitos, ne on ihan täydellisiä! Mee sä nyt vielä loimittamaan oma poni niin mä laitan tälle viikarille loimen!" selitin viitaten lopussa Fosseen, joka tylsyyksissään näperteli riimunnarua auki. Valkoisten ratsareiden päälle vetäistyt suojahousut kahisivat, kun mä puikkelehdin ahtaassa karsinassa loimen kimpussa. Sitten ponille nahkariimu ja ketju päälle ja valmista tuli. Kipaisin viemässä vielä kaiken paikoilleen, nappasin Fosselle portaidennurkalta porkkanan ja sitten kohti hevosrekkaa. *** "Perillä ollaan!" Merru hihkaisi ja hyppäsi ensimmäisenä ulos autosta. Polkkatukka oli varmaankin tavallistakin innokkaampi saatuaan lainaratsukseen Upean Lallin isolla U:lla. Joku poni kolisteli jo kopin seinää, ilmeisesti heinät oli lopussa ja tahdottiin lisää syötävää. Sitä ei nyt ollut luvassa, vaan verkka odotti - varsinkin kun mun ja Fossen vuoro oli ensimmäisten joukossa ekassa luokassa. Tai oikeastaan aika keskivaiheilla, mutta silti. Kookos ja Vertsu kipaisi kansliaan hakemaan lähtönumeroita, kun mä, Cassandra ja pari muuta lähdettiin kohti verryttelyä. Eetu tuli henkiseksi tueksi startatessaan itse vasta paljon myöhemmin. Fosse oli verkassa oma reipas itsensä, vaikka vähän pukkiakin sieltä pääsi tulemaan. Tuuli hulmutti irlantilaisruuna Cassun pitkää harjaa, kun taas oman russiponisen harja pysyä siisteillä sykeröillä ojennuksessa. Iiris voisi tosissaaan harkita letitysbisnestä! Verkan jälkeen me tarkistettiin Eetun kanssa että kaikki oli tiptop rataa varten ja sitten olikin jo aika siirtyä maneesin luo odottelemaan. "Äh, mitä jos mä unohdan jotain!" vaikeroin vielä kerraten samalla hätäisesti rataa päässäni. Tuliko se laukka nyt C:stä vai M:stä? "Hyvin se menee", Eetu rauhoitteli mua ja taputti Fossea, "kyllä poni hoitaa, sillä on kokemusta - ja on sullakin!" "Mutta en mää oo koskaan kisannut näin hienoissa kisoissa! Toi maneesikin on varmaan kaks kertaa isompi kun meidän pikku halli!" ähkin ja korjailin kypärää paremmin paikoilleen. "Rauhotu, Zaida", Eetu yritti vielä. Vilautin pojalle vielä lämpimän hymyn, kun meidät kuulutettiin jo radalle. Mä rapsutin Fossea kaulasta ja se höristi innoissaan korviaan - nyt mentiin eikä meinattu! Ohjasin ponin valkoisten aitojen sisään ja lähdin ravailemaan lähtömerkkiä odotellessa. Fossekin käyttäytyi nyt siivosti tajutessaan selvästi, että olimme nyt tiukan paikan edessä. Mä vedin syvään henkeä, tein pienen puolipidätteen ja käänsin Fossen alkutervehdykseen. Jes, hyvä pysähdys ja hillitty tervehdys. Poni ei pärski, on kiltisti. Hyvä. Ja sitten vaan radalle. Toivottiin parasta ja pelättiin pahinta - ja sillä siisti.
|
|
|
Post by Patrick on Mar 16, 2018 22:06:35 GMT
3. helppo A, taitotaso hard Patrick Brault - Sumetron Sinvatti
(Yli 500 sanaa) Letitin Sinvatin harjan, jotta olisimme edustavamman näköisiä kisoissa. Minut oli ylipuhuttu kisoihin. Ratsuksi valikoitui sitten Sinvatti, 14-vuotias suomenhevosori. Hieman hirvitti lähteä orin kanssa liikkeelle, mutta tämä tapaus on onneksi erittäin kiltti ja ihmisystävällinen. Ihan kiva pelihän ori onki, kenttäkisoissa loistaa, mutta saa nähä, että miten koulukisat sitten. Onkohan ne meijän juttu loppujen lopuksi? Ahkerasti oltiin ainaki treenattu, siitä se ei jäisi kiinni. Ei kehtaisi näyttää nokkaansa kotitallilla jos mokaaminen johtuisi omasta laiskuuesta. Viime viikot on mennyt tiukasti kouluaitojen sisäpuolella ja treenatessa ahkerasti. Esteratojakin onneksi ehdittiin treenaamaan, jotka ehdottomasti on enemmän se meidän juttu. Toisaalta on kyllä äärimmäisen hyvä välillä käydä koulukisoissa ja varsinkin, kun tämä on osana kisakokonaisuutta. Helpolla me ei olla Sinvatin kanssa päästy, siitä on pitänyt valmentajat huolen. Sen verran on istuntaakin perattu muiden lisäksi, että pitäisi pystyä kisaamaan.
Sinvatti pärskähti. Yritin tehdä mahdollisimman hienot sykkeröt suomenhevoselle, mutta lopulta jouduin pyytämään Calandrelta apua, yksin en saisi aikaan kyllä mitään hienoa. Olin pessyt edellisenä iltana Sinvatin ja varusteet kiillottanut myös. Siitä oli hetki vierähtänyt, kun viimeksi olen koulukisoissa ollut. Harjasin orin viimeistä piirtoa myöten vielä ennen satulointia. Mustan kiiltäviin suitsiin olin muistanut vaihtaa kouluradalle sopivat kuolaimet. - Muistathan sä radan? Calandre kysyi. - Joo kai, vastasin hieman epäröiden. Muistinhan varmasti oikean radan ulkoa? Olisi hirveää unohtaa koko rata kesken oman vuoron. Toivottavasti ei tule black outtia missään tapauksessa! - Hei Nicolas! Muistathän säki oman ratas ulkoo? Calandre huikkasi tummatukkaiselle pojalle, joka oli ilmestynyt takaisin rekan nurkille. - Joojoo, en aatellu unohtaa sitä kisoissa. Mä varmaan voin mennä lämmittelee? Karkki on valamis jo, Nicolas vastasi. - Harjaki on pysyny leteillä? Joo voit mennä, mä tuun kohta kahtoon jos on tarvis, vastasin pojalle. Olin auttamatta itse unohtanut letittää ratsuni harjan ajoissa ja tässä sitä oltiin. Onneksi on jäljellä vielä helppo B luokka kokonaisuudessaan, niin ehdin lämmittelemäänkin. Hieman hävetti, sillä nyt Calandre joutui auttamaan minua, vaikka olisi varmasti halunnut keskittyä jo omaan suoritukseensa. - Joo, voisitsä tulla kahtoon ja antaa jotain vinkkejä jos kerkeet. Karkki käy aika kuumana vaihteeksi. Ei olis ylimääränen silmäpari liikaa, Nicolas väläytti valkoisen hymynsä. Kun Sinvatti oli valmis, kiirehdin vielä rekkaan vaihtamaan omat kisavaatteeni. Kisatakkini oli saapunut korjauksilta sopivasti ennen näitä kisoja. Se oli ottanut vähän osumaa edellisissä kisoissa. Vielä ratsastussaappaat jalkaan ja eikun satulaan! On lämmittelyn aika ennen kuin tulee kiire.
Kiipesin mustaan koulusatulaan istumaan ja säädin jalustimet sopivan kokoisiksi. Onneksi ori oli rauhallista sorttia, joten sain rauhassa kiristää satulavyön, joka uhkasi jäädä liian löysälle. Ei olisi kivaa kesken oman vuoron löytää itseään ratsunsa jaloista miettimässä, että mitähän tuli unohdettua. Painoin kevyesti oria pohkeilla kylkiin ja siinä samassa se oli liikkeellä. Oria sai hieman pidätellä, sillä menohaluja Sinvatilta kyllä löytyy. Pyrin pitämään apuni maltillisina ja pieninä, jotta orilla olisi enemmän tilaa. Vieläkö pystyisi olemaan täysin rento satulassa ja muistaisi radan, niin kaikki menisi hyvin. Kävin kaikki askellajit kevyesti läpi ja verryttelin volttien ja siirtymisten avulla, jotta Sinvatti olisi kuulolla täysin ja yhteisymmärrys olisi mahdollisimman hyvä myös kisaradalla. Ori oli kevyt ratsastaa ja sen koko olemuksesta pystyi päättelemään, että se odotti innoissaan radalle pääsyä. Senkin viimeisimmästä kisasta oli hetki kulunut. Kohta oltaisiin molemmat kokemusta rikkaampia. Oman lämmittelyn nojassa kerkesin seurata myös Calandren ja Nicolasin radat. Molempien radat olivat silmääni näyttäneet ihan hyvältä. “ -- Valmistautuu Patrick Brault ja Sumetron Sinvatti.” Nyt se olisi menoa. Ohjasin orin kohti kisarataa, vuoromme olisi kohta. Nyt pääkoppa tyhjäksi.
|
|
|
Post by Isabella S. on Mar 17, 2018 6:31:23 GMT
Hei!
Tässä Auburnin valmennuksesta ansaitut lisäarvat.
Helppo C, taitotaso easy Vivienne Blankley - Austria (2 lisäarpaa) Alviina Herrala - Lazur SOV (2 lisäarpaa)
Helppo B, taitotaso medium Nita Merisalo - Audrey v. Helmwald (2 lisäarpaa) Minka Aavikko - Tepehkiiha (2 lisäarpaa) Ellen Nylund - Cork's Meidhir (1 lisäarpa) Julia Luoti - Valerie (2 lisäarpaa)
Helppo A, taitotaso hard Inna Paakkanen - Banana Mania (2 lisäarpaa) Fiia Vierre - Étonnant (2 lisäarpaa)
Talleittain: Auburn Estate: 11 lisäarpaa Seppele: 4 lisäarpaa
|
|
Cassandra, Lehtovaara
Guest
|
Post by Cassandra, Lehtovaara on Mar 17, 2018 10:03:30 GMT
Cassandra - Casse Noisette Luokka 1. Helppo C Kuva kisapäivästä + tarina , 517 sanaa "No hei poika." Hymähdin ja mietin huolissani mitä teen ruunan jouhille, joita oli vaikka muille jakaa. "Eehhkä joku letti..?" Ajattelin ääneen ja toivoin, että joku olisi heittänyt mielipiteensä asiasta, muttei kukaan sattunut juuri silloin kulkemaan ohi. Olisi kannattanut miettiä (ja tehdä) tämmöiset jo eilen, mutta minkäs sille nyt mahtaa, Matti Myöhäsenä taas. Onneksi olin putsannut Cassun suitset ja satulan huolellisesti eilen illalla, meillä oli oikein putsausrinki tallin käytävällä. Aloin letittämään ruunan mustaa otsaharjaa, muulle harjalle olisi turha yrittää tehdä mitään, paitsi häntäänkin voisi ehkä tehdä jonkun pienen letin. Lehtiksen porukka lähtisi kisapaikalle vasta tänä aamuna ja joku huuteli, että kohta pitäisi ruveta joutumaan. Letistä tuli löysä luttero ja siitä sojotti jouhia sinne tänne - huutelin epätoivoisena apuja, ja sain Merrun nakitettua hoitamaan letityksen loppuun. Siinä muuten taitolaji, jossa olen huomattavan surkea. Varmistin vielä, että mukaan oli lähdössä kaikki tarvittava, onneksi - melkein unohdin juuri tätä varten hankitut valkeat ratsastushanskani. Merrun viimeistellessä hännän lettiä aloin loimittamaan Cassua ja laittamaan sille vihreää nylonriimua päähän. "Valmista?" Kysyin ja sain vastaukseksi tsemppaavan katseen ja nyökkäyksen. Sitten Cassu hevosrekkaan muiden mukaan lähtevien hevosten lisäksi ja menoksi. Kohti Saaristoa. --- Tärisin koko matkan autossa, pian koittaisi aika mennä radalle. Jotkut puhuivat rennosti radoista ja hevosistaan, vanhoja kisakonkareita ja starttasivat vasta myöhemmin vaikeammissa luokissa. Vilkaisin Zaidaa, joka kilpailisi minun kanssani samassa luokassa; hän näytti oksentavan millä hetkellä hyvänsä. Kunhan tyttö ei oksentaisi minun syliini, kaikki olisi varmaan ihan ok. Innostuneet huudahdukset ja upeiden hevosten osoittelut alkoivat juuri kun päästiin perille. Saariston pihalla oli suunnilleen markkinameininki, autoja, hevosia ja ratsastajia siellä täällä, sekä tietenkin tukijoukkoja ja tallien omistajia ja älytön puheensorina. Sieltä täältä kuului hevosten hirnuntaa ja kavioiden kopsetta. Sekosin hetkellisesti jännityksen ja hälinän takia, joten Jennin piti kiskoa minut autosta ulos. Hevosrekasta kuului kolinaa ja kaikki suuntasivat sinne kuin päättömät kanat omia ratsujaan hakemaan – heinät olivat ilmeisesti maistuneet, Cassukin oli semmoinen imuri. Kookos ja Veronica lupautuivat hakemaan meille kansliasta lähtönumerot, kun taas minä ja parit muut Lehtiksestä suunnistimme hevosinemme verryttelyä kohti. "Menet sitten tänään yhtä hyvin kuin treeneissä, jooko?" Kuiskasin hoidokkini karvaiseen korvaan, joka oli höröllään minua kohti. Cassu katseli kiinnostuneena ympärilleen pää ylhäällä ja pärskähti pari kertaa. Lähtölistassa olin viimeisten joukossa, mikä oli ja ei ollut hyvä juttu, pitäisi jännittää pidempään. "Näytätkö sitä rataa vielä kerran..? Kysyin Iirikseltä, joka ojensi paperin minulle. "Huh, joo okei, oon mä sitten harjoitellu sen oikein." huokasin ja rapsutin Cassua harjan alta, en tosin ollut vakuuttunut, muistaisinko kaiken. Ruuna oli ehkä kilpailun ainoita kylmäverisiä ja sai kyllä jouhineen katseet kääntymään. Vilkuilin muita ratsastajia, joista osalla oli kisatakit, kuten Zaidalla. Minulle ei sellaista oltu hankittu ja olin aikeissa mennä radalle vaaleanpunaisessa, siistimmässä ratsastuspaidassa ja valkeissa ratsastushousuissa. Se saisi riittää, toivottavasti minulle ei tulisi kovin kylmä radalla ollessa. Varmistin vielä, ettei nutturani ollut auennut, sehän tästä vielä olisi puuttunutkin. --- Kun oli minun ja Cassun vuoro valmistautua, eli olisimme seuraavat hengitin syvään ja taputin ruunaa kaulalle. Zaida oli suorittanut jo oman ratansa ja nyt tyttö seisoi vieressämme tsemppaamassa. Merru ja Eetu näyttivät meille peukkuja, kun lähdin ratsastamaan radalle. Hyvin se menisi, Riri voisi olla tallin tukkajumalasta todella ylpeä. Cassu höristi korviaan, meidän ratsastaessa valkoisten aitojen sisäpuolelle. Nyt mentiin eikä meinattu.
|
|
|
Post by Minka Aavikko on Mar 17, 2018 11:06:07 GMT
Taitotaso medium, Helppo B Minka Aavikko - Tepehkiiha, kilpailupäivän tuotos (533 sanaa)
Loppujen lopuksi meitä lähti Auburnista aika iso joukko kohti ensimmäistä Tie Tähtiin -osakilpailua. Tunnelma oli hyvä ja tottakai kaikki olivat lähteneet näihin kisoihin voittamaan. Rehellisesti sanottuna olin Hanin kanssa lähtenyt hakemaan vain hyviä ja siistejä ratoja, mutta eihän sitä voinut eteenkään Amandan kuullen sanoa. Hani matkusti kilpapaikalle mukavasti, eikä tuntunut kovinkaan paljon stressaavan turhia, tietty vähän huuteli, mutta ei mitään sen hurjempaa. Vähän se ehkä jännitti kaikkia vieraita hevosia joka paikassa ja eteenkin isommat puoliveriset se halusi kiertää hieman kauempaa, mutta muuten tamma oli yllättävän rauhallinen.
Ennen kisojen alkua letitin Hanin harjan siisteille nykeröille, harjasin kirjavan kiiltäväksi ja silmäilin sitä yhteensä varmaan puoli tuntia ja mietin, näyttääkö se edelleen pulskalle vai ei. Jonkin verran ihmiset tuijottelivat Hania, mutta toivon että positiivisessa mielessä. Ehkä ihmiset ihmettelivät, mitä tällainen poniratsukko tekee Auburn Estatelaisten kanssa. Kauheat paineet siis pärjätä ja näyttää, mihin tämä poniratsukko pystyy!
Verryttelyssä meitä olikin samaan aikaan monta Auburnilaista. Samassa luokassa kanssani kisasi Nita, Julia ja Ellen, jonka lisäksi Hard-taitotasolla kisaisi Inna. Helpossa C:ssä kisasi se joku Isabellan tuttu tyttö Rillan kanssa. Verryttelyssä keskityin Hanin kanssa vain rentouteen, otin askellajit läpi ja jumppasin huolella molempiin suuntiin. Pidin verryttelyn lyhyenä ja ytimekkäänä, ettei tamma väsähdä turhan paljon ennen rataa. Kertailin vielä mielessäni rataa, joka on oikeasti tosi simppeli, mutta minun ja Hanin ensimmäinen Helppo B -tason rata. Kun meillä oli vielä hieman verkka-aikaa, otin vielä käynnissä hieman temponvaihteluita ja muutamat nopeammat käynti-ravi siirtymiset, jotta sain pidettyä Hanin kuulolla ja hereillä.
Aikataulusta oltiin hitusen jäljessä, joten jouduin hetken odottelemaan Hanin kanssa. Kävelimme muiden Auburnilaisten kanssa hetken ympäri pihaa, jonka jälkeen pääsimme Hanin kanssa odottelemaan maneesiin vuoroamme. Aluksi Hani jännittyi tosi pahasti vieraasta maneesista ja parvella olevista katsojista. Pyysin tammaa vain kävelemään eteen rauhassa, kävin näyttämässä sille pari kulmaa odotusalueella, jonka jälkeen edellisen ratsukon rata päättyi. Ohjasin Hanin kouluaitojen sisään ja taas Hani alkoi jännittyä kovin ja tuijotella kouluaitoja, vaikka olemme me ennenkin kisoissa olleet.
Odotellessani pillin vihellystä, ravasin Hanin kanssa reipasta ravia läpi koko kisa-alueen, jotta Hani ei kesken radan alkaisi tuijotella mitään turhia. Kun pillin vihellys tuli, Hani säpsähti sitä, mutta palasi nopeasti rauhalliseen raviin. Istuin alas harjoitusraviin ja ohjasin tamman keskihalkaisijalle. Pysähdys alkutervehdykseen tuli hieman haparoiden ja turhan hitaasti, mutta Hani tuntui pysähtyneen tasajalan. Tervehdin tuomaria ja pääsimme jatkamaan eteenpäin. Liikkeelle Hani lähti todella hyvällä powerilla, ehkä hieman liiankin reippaasti, mutta sain käännöksessä tamman jarruttamaan.
Alkutervehdyksen jälkeen koko rata meni vähän kuin sumussa. Lopputervehdykseen pysähtyessämme mieleni oli täysin tyhjä, ei suoraan sanottuna ollut mitään muistikuvaa koko radasta. Poistuimme radalta rauhallisesti kävellen ja Hanin rentoudesta päätellen rata ei voinut ainakaan hurjan huonosti mennä. Matkalla ulos maneesista alkoi rata pikkuhiljaa palautua mieleeni. Ainakin hienot laukannostot meillä oli, Hani ei kaahannut, mutta jos oikein muistan, laukka taisi tulla vähän huonossa tasapainossa.
Tullessamme ulos maneesista, muut Auburnilaiset heti utelivat miten ratamme oli sujunut. Naurahdin ja sanoin yksinkertaisesti: "Ei oikeastaan mitään muistikuvaa, mutta kai ihan hyvin kun loppuun asti päästiin." Nyt pitäisi sitten vain jäädä odottamaan tuloksia. Luokassa on varsin paljon osallistujia, joten jos edes puolen välin tienoille oltaisiin selvitty, niin se olisi jo tosi kiva. Siitä parempi suoritus olisi sitten jo ihan huimasti plussaa! Hyviä prosentteja toivon erityisesti siksi, etten uskaltaisi huonoja papereita Amandalle näyttää.
|
|
|
Post by alex-hallava on Mar 17, 2018 11:41:49 GMT
Hallavan kouluvalmennuksesta kerätyt lisäarvat helppo CKarl Rajaniemi - Aafje 3 lisäarpaaEevi-Sofia - Halcyone 2 lisäarpaaVivienne Blankley - Austria 2 lisäarpaahelppo BAkira - Avalon 2 lisäarpaaNita Merisalo - Audrey v. Helmwald 2 lisäarpaaJulia Luoti - Valerie 2 lisäarpaahelppo AHenry - Hallavan Vaniljakahvi 2 lisäarpaaInna Paakkanen - Banana Mania 2 lisäarpaaFiia Vierre - Étonnant 1 lisäarpa
|
|
inna
New Member
|
Post by inna on Mar 17, 2018 12:05:03 GMT
Inna Paakkanen & Banana Mania, 518 sanaa Kisapäivä alkoi kiireisenä, kuten kaikki kisapäivät yleensä. Bansku majaili jo valmiiksi Saariston hevosopiston tiloilla toissapäiväisen valmennuksen takia. Eilen olin suunnitellusti ratsastanut ohjelman kaksi kertaa lävitse, jonka jälkeen Bansku oli saanut viettää aikaansa pihalla tarhassa. Sen jälkeen olinkin majoittunut yhdeksi yöksi opiskelijoille tarkoitettuihin asutuksiin. Nyt pakkasin tavarani autooni ja ajoin sen kisapaikalle. Auburnilaiset olivat jo saapuneet hevosrekan voimin paikalle, joten autoin heitä. Ratsastinhan itse vasta viimeisessä luokassa.
Toissapäiväisen valmennuksen jälkeen olin suunnannut Julian ja Isabellan kanssa vielä illanviettoon Kallan Kingiin, jonka tapahtumien seurauksena välttelin tänään Juliaa. Autoin lähinnä Nitaa ja Armia sen aikaa kuin kerkesin, ennen kuin mun piti pistää Banskua kuntoon. Eilen tehdyt letit olivat yhä hyvässä kunnossa, joten mun ei tarvinnut kuin harjata ori.
Isabella hääräsi eniten Viivin ja Rillan ympärillä ja piti tarkasti huolen, että kummityttö oli ajoissa verryttelyssä ja starttaamassa oman helppo C:n. Jokaisen ratsukon siisteydestä nainen kyllä piti hyvää huolta. Kukaan ei mennyt edes verryttelyyn ilman tarkistusta. Siksi harjasinkin Banskun erityisen tarkasti ja tarkistin nutturat vielä viimeisen kerran. Valkoiset pintelit käärin paremmin kuin varmaan koskaan. Loppuun asti en viitsinyt oria varustaa ennen kuin meidän luokan verryttely alkaisi. Helppo A:ta kisasi yllättävän vähän porukkaa. Muissa luokissa oli yli 20 osallistujaa, B:ssä jopa melkein 30. A:ta kuitenkin kisasi vain yhdeksän ratsukkoa. Ainakin meillä olisi paremmat mahdollisuudet voittaa oma luokkamme. Voittamaanhan tänne oltiin tultu.
Juuri ennen helppo B:n viimeisiä ratsukoita, asettelin upouuden Sokka Luxuries merkkisen kisahuovan Banskun selkään. Huopaan oli boldeerattu sukunimeni, Paakkanen. Isabella oli ojentanut sen mulle tänään tuoreeltaan muoveissaan. Huovan päälle asettelin koulusatulan ja varmistin kaiken olevan suorassa. Kiinnitin satulavyön ja sen jälkeen asettelin Banskun päähän mustan korvahupun. Sen jälkeen otinkin suitset ja sujautin ne orin päähän. Myös eilen valmisteluiden lomassa olin vaihtanut suitsiin timanttiotsapannan. Mehän oltiin näyttäviä tänään.
Ennen verryttelyä tein vielä monta pientä asiaa. Vaihdoin puhdistetut ratsastussaappaat jalkaani, vaihdoin myös upouuden kisatakin ylleni. Violetti väri sopi loistavasti Banskun näyttävään otsapantaan, puhumattakaan violeteista kannuksista. Voiko jonkun asian viedä yli? Ei, jos halusi olla näyttävä. Kisakypärä vielä päähän ja valkoiset hanskat käteen, jonka jälkeen ratsastusloimi viimeisenä hevosen pepun päälle ja ulos. Banskussa oli tänään kisatunnelman tuomaa virtaa.
Isabella piti nuorta oria paikallaan, kun nousin ratsaille. Kiitin perijätärtä, jonka jälkeen kävimme Banskun kanssa kävelemässä alkukäynnit ympäri opiston piha-aluetta. Bansku käveli reippaasti pää koko ajan korkealla ja pörhisteli aina tamman tullessa vastaan. Kevättä oli ilmeisesti ilmassa vähän turhan paljon. Kymmenen minuutin kuluttua, ratsastin Banskun lumiselle kentälle, jossa oli jo kaikki muutkin luokan osallistujat. Näin tuttuja kasvoja, mutta paljon sellaisia, joita en ennen ollut tavannutkaan.
Sisimmässä inhosin todenteolla kisojen verryttelyjä. Kellään ei ollut hallussa siinä kohtaa ajosäännöt, vaan kaikki menivät oman mielensä mukaan röyhkeyttä käyttäen. Sen asenteenhan otin myös mä, kunhan ei vain kolaria tullut. Pidin huolen, että ympyrältä tultaessa meitä väistettiin. En tehnyt Banskulla mitään haastavaa. Pieniä helppoja osuuksia ohjelmasta, parit väistöt ja laukannostot sekä vaihdot.
Me starttasimme Banskun kanssa sopivasti luokan keskivaiheilla. Isabella otti enkkuvilttimme haltuunsa, kun ratsastin Banskun maneesiin. Silloin vasta pahin jännitys iski. Mitä me tosiaan tavoiteltiin näiltä kisoilta? Emämunausta, joka todistaisi kaikki Amanda Sokan sanat tosiksi? Rutiinia ja kokemusta? Mitä ikinä seuraavat minuutit toisivatkaan tullessaan, se selviäisi pian. Ravissa ratsastin Banskun tervehdykseen. Hyvä tasapainoinen pysähdys, tervehdys ja raviin. Totuuden paikka oli nyt tässä!
|
|
Veronica Berg, Lehtovaara
Guest
|
Post by Veronica Berg, Lehtovaara on Mar 17, 2018 12:31:56 GMT
Veronica Berg + Sõdalane Medium, heB kilpailupäivän tuotokset - tarina 522 sanaa + kuva
Olin ilmoittautunut Sotilaan kanssa Tie Tähtiin -kilpailuun aikalailla hetken mielijohteesta: päätös oli nopea, enkä kerennyt enään myöhemmin perumaan asiaa. Olin melko kilpailuhenkinen, mutta ratsastuksessa en koskaan aiemmin ollut vielä ennättänyt kunnolla kilpailla. Rehellisesti sanoen ensimmäinen osakilpailu taisi olla kolmas tai neljäs kilpailuni, joten olin menossa mukana melkoisena keltanokkana jälleen kerran. Ei sillä, että Sotilaskaan olisi ollut kuin mikään huippuluokan kilpahevonen: kisapaikalla se oli melko lepsuna, ehkä hieman reaktiivisempana kuitenkin mitä tutussa Lehtiksessä maneesissa pyöriessään. Ulkonäkökin oli vähän erilainen, mitä yleensä: normaalisti vähän pölyinen karva oli harjattu melkein kiiltävän puhtaaksi ja tumma harja oli verta ja hikeä valutettuna saatu letitettyä ihan edustavaille sykeröille. Olin ehkä saanut siihen hieman apua Merrulta, joka oli tainnut olla auttamassa muutamaa muutakin kampaajapuuhissa. Matka oli sujunut joustavasti Saaristoon: Lehtiksen edustuspoppoo oli rupatellut mukavia omissa kyydeissään ja lähinnä tulevia kisoja puiden - miten radat mahtaisivat mennä, olisiko Cassu verrattavissa kameliin ja hyytyisikö Sotilas kouluradan puolessa välissä. Sotilaan kanssa meillä oli kuitenkin tähän mennessä sujunut treenit melko hyvin, minkä puolesta uskalsin melkein lupailla itselleni ettei rata voisi olla ihan totaalinen floppi. Zaida hermoili radan muistamista. Cassandra raivosi Cassun harjalle. Ei hevoselle, vaan harjalle. Merru teki tuttavuutta friisiläistammaan, jonka oli Hipun sijasta valinnut itselleen ratsuksi kisaurakan ajaksi. Jenni oli mukana Reiskan kanssa, jonka harja taisi olla vähintään yhtä mahdoton tapaus mitä Cassullakin. Donna steppasi menemään korvat tötteröllä Fanni roikkuen kaksin käsin ohjissa kiinni. Sotilas seistä möllötti tutkaillen kuitenkin uutta paikkaa uteliaana: hevosia riitti vaikka muille jakaa ja kuhina oli kovaa kun porukkaa oli tullut ties mistä paikalle kilpailemaan omista hyvistä sijoituksistaan milloin minkäkinlaisten hevosten kera. Verkka tapahtui ulkokentällä. Onneksi ulkona oli ihan kiva ilma: aurinko paistoi, eikä ollut enään niin järkyttävä kylmä mitä vielä jonkin aikaa sitten oli. Vedin satulasta jalustimet alas. Eetu piti ohjista samalla kiinni kun painoi oikealla puolella jalustimesta alas, jolloin pääsin ponkaisemaan itse selkään helposti ilman pelkoa satulan kallistumisesta puolelta toiselle. Taputin ruunaa kaulalle ja nappasin itse ohjista kiinni. Tiukkasin satulavyön vielä loppuun asti napakasti kiinni. “Pahinta mitä voi käydä?” kysyin oranssihiuksiselta Eetulta, joka seisoskeli kädet puuskassa paikallaan lepsun Sotilaan vierellä. “Nappaan kuvan jos Sotilas juoksee kouluaitojen ulkopuolelle. Saat vitosen, jos hyppäätte sen aidan yli”, Eetu kertoi. Huuliltani karkasi närkästynyt tuhahdus. “Kiitos”, vastasin ja Eetu lähti pinkomaan Zaidan ja Fossen avuksi. Me aloitimme sen sijaan Sotilaan kanssa verkkailemaan kentällä tulevaa kisasuoritusta silmällä pidellen. Verryttelyssä hain Sotilasta hieman aktiivisemmaksi ja paremmin kuulolle. Vauhdin kovuus ei ollut ongelmamme ollenkaan vaan päin vastoin se, että Sotilas oli ainakin alkuun vähän tahmea, vaikkei niin pahasti mitä kotona tuppasi olemaan. Teinkin paljon pientä tempovaihtelua, mikä sai eestinhevosen selkeästi aktiivisemmaksi ja reagoimaan ripeämmin omiin apuihin. Juuri se, mitä tavoittelinkin. Riri kävi kentällä kanssa antamassa muutaman vinkin Sotilaan ratsastamiseen, joista todellakin piisasi apua. Pitäisi kiitellä enempi myöhemmin. Olin lopulta tyytyväinen siihen, millainen Sotilas verkassa oli. Lähdimme lähestymään kisapaikkaa, jossa suorittaisimme pikimiten omat radat pois alta. Sain vain toivoa, että onnistuisimme yhtä hyvin mitä aiemmin treeneissä kotona maneesissa! Kerkesin näkemään Fannin ja Donnan radan, joka ainakin omassa silmässäni näytti hyvältä. Donna nyt muutenkin edusti varmaan jokaisen ratsastajan kanssa, joten sitäkin suuremmalla syyllä. Omaa suoritustani odottaessa huomasin, miten jännitys vain kasvoi entisestään. Kilpailin ensimmäistä kertaa kuitenkin oman kotitallin ulkopuolella, joten ei ihme, jos jännitti. Sitten vain radalle.
|
|
Aleksandra, Lehtovaara
Guest
|
Post by Aleksandra, Lehtovaara on Mar 17, 2018 13:15:23 GMT
Aleksandra Rantakoivu + Kevät Juuli Medium, HeB Kuva kilpa suorituksesta aijaa.com/ZKMOMO
|
|